GTM: Jak vložit více Sklik remarketing kódů?

Sklik remarketing kód je vzorová ukázka, kdy pro každou takovou inicializaci si stahuje javascriptový soubor. Pokud jsou tyto kódy vloženy v jednom tagu, případně rovnou v šabloně, žádný problém. V případě, že vkládáte tyto kódy jako samostatné tagy a spouštíte je na stránce zároveň, tak je problém – javascriptový soubor se totiž stáhne jenom jednou a tím pádem se provede pouze jeden ze dvou konverzí.

Zadání: Potřebujete vložit dva remarketingové kódy Sklik na všechny stránky a mít je jako dva samostatné GTM tagy.

Ukázka kódů:

Vytvoříte si dva tagy, např. „Remarketing – Sklik – 1234“ a „Remarketing – Sklik – 6789“ a nastavíte spuštění na Všechny stránky.

sklik-remarketing-kod-1

sklik-remarketing-kod-2

Po spuštění na stránce se nicméně objeví problém – tagy jsou sice spuštěny, ale samotná inicializace kódu proběhne pouze jednou:

sklik-remarketing-kod-debug

Pokud bychom tento kód spustili v jednom tagu, nebo jej vložili v šabloně, tak proběhne inicializace obou kódů:

sklik-remarketing-kod-debug-2

Zřejmě to v GTM souvisí s asynchronním načítáním každého tagu, přesnou příčinu nevím – pokud někdo ví, prosím o info do komentáře.

Řešení #1: Využít sekvenci tagů

Až bude spuštěna jedna značka, teprve se spustí druhá. U prvního tagu „Remarketing – Sklik – 1234“ nastavíte v „Advanced settings“ v části „Tag sequencing“  spuštění dalšího tagu „Remarketing – Sklik – 6789“ po dokončení tohoto tagu:

sklik-remarketing-kod-sekvence

U tagu „Remarketing – Sklik – 6789“ odstraníte „Firing Triggers“, tag se spustí dle příkazu výše.

sklik-remarketing-kod-sekvence-2

Pokud jste vše udělali správně, tak po otestování uvidíte v konzoli provedení obou kódů:

sklik-remarketing-kod-sekvence-3

Výhodou je, že nehýbeme nijak s kódem, nevýhodou je, že sekvence není z výpisu tagů vidět a může se z toho časem stát slušný zmatek, pokud bude tagů přibývat.

Řešení #2: Upravit javascript

Řešením je také možnost podívat se do samotného souboru, který se stahuje //c.imedia.cz/js/retargeting.js, zjistíte, že v něm není nic jiného, než vytvoření image pixelu s proměnnou seznam_retargeting_id  a se zasláním URL:

tento kód tedy v podstatě stačí vložit namísto  <script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>

můžete jej trošku zjednodušit – nepotřebujete kontrolovat proměnnou, prostě dosadíte rovnou hodnotu:

Celý kód tagu bude tedy vypadat takto.

Výhodou řešení 2  je, že oba tagy se spustí asynchronně a nemusíme nějak kontrolovat sekvenci, nevýhodou je, že v moment aktualizace kódu ze strany Seznamu bude nutné vše znova všechno aktualizovat, ale to by se řešilo tak jako tak.

Řešení #3: Upravit jako dva image tagy

Toto řešení vychází z předchozí úpravy javascriptu – jedná se o image pixely, takže je můžete klidně upravit a využít tak výchozí „Custom image tag“

sklik-remarketing-kod-image-tag-2

Upravte jej tak, že vložíte část s URL

Takhle to nicméně ještě nebude fungovat, protože image tag nespustí část javascriptu + encodeURIComponent(location.href , takže tuto část vložíte pomocí built-in proměnné ((Page URL}}

Celý tag bude tedy vypadat takto:

sklik-remarketing-kod-image-tag-3

Výhodou řešení přes image tagy je ještě lehká vychytávka – tyto tagy se spustí i přes vypnutý Javascript.

sklik-remarketing-kod-image-tag-5

Závěrem

Všechny varianty řešení jsou použitelné pokud opravdu potřebujete mít tyto nebo podobné kódy jako samostatné tagy.

Nejjednodušší a funkční řešení je samozřejmě mít vše vložené v jednom tagu.

Nebo stačí nastavit u těch tagů „Support document.write“ na true a šlapou oba tagy 🙂

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *